Over dit schip
De “Gorami” had bouwnummer 362 en werd in augustus 1938 afgeleverd aan de opdrachtgever J. Duppen. Het was een houten motorkruiser van het zg. kofferdek type, gebouwd naar een ontwerp van H.W. de Voogt.
De afmetingen waren: lengte 15 meter, breedte 3.50 m en diepgang 1 meter.
De houten romp bestond uit een dubbel beplankte huid, diagonaal karveel. De binnenhuid was van 8 mm Russisch eikenhout en werd aan de buitenhuid geklonken met roodkoperen bootnagels, telkens 5 nagels in elke ruit.
De buitenhuid was boven de waterlijn van 10 mm Tabasco mahonie, onder de waterlijn van 10 mm teakhout. Tussen de twee huiden was een bespanning van fijn geweven en geïmpregneerd katoendoek aangebracht, dik aangelengd in teakpap.
De spanten en wrangen waren van aluminium (Birma Bright Aluminium) en de langspanten van eikenhout. De kielbalk en de voorsteven waren van Russisch eikenhout.
Het roer was van gegoten brons in stroomlijnvorm.
De motor was een Kermath Sea King motor van 100 pk met een drieblad bronzen Hyde-schroef. Er moest een snelheid van 26 km per uur kunnen worden behaald.
Bouwgeschiedenis
Op 27 juli 1937 werd het contract tussen de heer Van Duppen en de werf getekend en in de werkweek van 7 tot 13 augustus 1937 werd met de bouw begonnen. Er werd niet steeds aan dit motorjacht door gebouwd, daarom was het pas in september 1938 klaar.
In het werfarchief is één foto van de “Gorami” terug te vinden, gemaakt na de tewaterlating in de zomer van 1938.
Verder is niets meer van dit motorjacht bekend.